Sunday, June 14, 2009

malaysiaku terindah..

zoom in malaysia!!!!

akhirnya....abes blaja..dpt aku ke terengganu...meliht negeri penyu bertelur..indah..hehehe..
bertolak dari bumi hijau kuning melalui GRik..perjalanan memakan masa 7 jam...jauh..yg kelihatan sepanjang perjalanan hnyalah bukit2 hijau serta haiwan2 yg bersembunyi di sebalik rimbunan hutan2..mmg mengantok..hahaha..smpai di jeli..terpampang wajah seorng pemimpin..mmg bgga..msuk jeli..nmpk wajahnya...smpai di ganu trus ke kola tergganu..berhenti sekejp di tmpt stadium yg pernah dijadikan kebggaan rakyt..stadium sultan mizan yg baru x smpai setahun siap..sudah runtuh..nak slhkan sape ea..??ntah la...

lepas tu..trus ke pntai ketapang..menginap di satu chalet yg mghairahkan namanya..hehehe..carik sndrik..ptg tu..ingat nak mandi..rupa2nya..seluruh pantai ganu x dibenarkan mandi..cess..tya penduduk tmpatan..mmg xleh..bhya..pnti trus curam..bkn landai..so aku nasihat yg teringin nak pi mandi di ganu..xyah la..bhayz..aku pun agak regret la..tapi x merenctkan holiday aku...then mlm 2 aku pg ke pantai batu burok..nak mkn seafood..cari punya cari..jmpa satu kdai yg ramai org..so..aku brnti mkn..ingat sdp..cess..terkena...xsdp..tp atleast ada rasa la..so..dlm keadaan lapor..mkn je...

besoknya...aku pg la jejalan kt pasar pyg..punya la bz pasar dia..harga ingt murah..lebh krg tmpat aku ja...tp..apakan daya..dah dtg..beli je la..aku pi muzium ganu..perghh..gila punya besar..serious..bsar..plg bsr di malaysia upanya...msuk rm2 je...murah..mmg puas ati la kalo pg situ...


then..aku pg pulau duyong..tmpat monsoon cup..mmg perkmpungn nelayan kt citu..tp 1st class facility..serious...byk boat park..tp boat bgsa kita..boat nelayan je la aku nmpk..huhuhu...
mlm 2 pg la msjid kristal..mmg berwarna warni...then aku pi msjd terapung..yg popular sblim msjd cristal..sdih..mcm xdak pnjaga..kotor..cat tertggal..lmpu rosak..nthala..msjd hya dipelihara utk popular je ke..???



bsoknya..aku ke one of most beutifull island in mesia...PULAU REDANG....perghh..superb..mmg indah...serious..cntk..aku amek pakej snorkling..bg ikan mkn...pengalkam yg btol2 xdpt aku lupakan...huhuhu..bagi aku..yg teringin nak pg ke luarnegara membazirkan wang..bek dtg ke pulau redang..xnyesal punyala..suasana mmg mcm kt oversea..lautnya..pengunjungnya..hahaha....


apa2pun..slamat bercuti!!!!!!

1 comments:

NOR AIN said...

ish! jeles betol. kate nak bercuti sama2. mane perginya kata2 mu itu? hehehe.

Post a Comment